Kako otvoriti Instagram poslovni profil?
Instagram je jedna od druÅĄtvenih mreÅūa koja svakodnevno dobija na popularnosti. Pozicionirana je visoko na lestvici po broju korisnika, a instagram profil je neÅĄto ÅĄto je pod âmust haveâ (neophodno) danaÅĄnjice. Zbog svega toga je bitno da se i vaÅĄe poslovanje naÄe na njemu i to ne u bilo kakvoj formi, veÄ iskljuÄivo kao poslovni profil.
Instagram profil se veoma lako otvara.
Svaki profil na pomenutoj druÅĄtvenoj mreÅūi je prvo privatan. Od vas zavisi da li Äete ga pretvoriti u poslovni profil ili ne, tj. da li Äete ga koristiti za vaÅĄe poslovanje ili liÄno zadovoljstvo.
PoÄetni ekran na instagram.com
Otvaranje Instagram profila je veoma lako. Skinite aplikaciju sa Google Playa ili App Store. Sve ÅĄto treba je uneti e-mail adresu, broj telefona ili Facebook profil i izabereti lozinku koju Äete koristiti. Ako ga otvarate uz pomoÄ svog Facebook profila, Instagram Äe automatski povuÄi vaÅĄe ime (s kojim ste upisani na Facebooku), dok preko telefona ili e-maila to morate uÄiniti sami. Potom stavite svoje korisniÄko ime (koje ne moÅūe biti duÅūe od 30 karaktera).
Za sve koji se slabije snalaze sa engleskim jezikom moguÄe je promeniti jezik na Instagram aplikaciji tako ÅĄto kliknete na polje LANGUAGE oznaÄeno polje u dnu predhodne slike I odaberete srpski jezik.
Â
Sada kada smo promenili jezik aplikacije potrebno je popuniti polja za registraciju.
Primer kako treba popuniti formu za registraciju. Kada popunimo sva polja kliknemo na dugme REGISTRUJTE SE.
U sledeÄem prozoru je potrebno uneti datum roÄenja. Ovo je potrebno polje koje se mora uneti a neÄe biti prikazno na profilu.
Kada smo uneli datum roÄenja idemo na SLEDEÄE. Instagram nam sada predlaÅūe automatski da zapratimo popularne osobe, brendove, organizacije i sliÄno. Ako nekoga Åūetite da pratite, to Äe te uraditi klikom na dugme pored imena PRATI.
Â
Ovo moÅūemo preskoÄiti i preÄi na ureÄivanja profila tako ÅĄto idemo na ikonicu profila u gorenjem desnom uglu prethodne slike.
Prvo i osnovno je da uredimo naÅĄ profil, koji u svakom trenutku moÅūemo promeniti.
Ako smo se registrovali sa email adresom to sada moramo i potvrditi da bi verifikovali naÅĄ nalog, a to Äe mo uraditi klikom na dugme IZMENITE PROFIL.
U meÄuvremenu Vam je doÅĄao email od instagram da potvrdite email adresu. Potrebno je da se prijavite na VaÅĄ email i otvorite email od Instagrama.
Otvorite ovaj email i dobiÄete sledeÄu sliku
Sada je potrebno kliknuti na dugme POTVRDITE SVOJU E-ADRESU.
âĶ Posle ovog koraka uspeÅĄno ste potvrditili e-adresu i moÅūemo da krenemo na ureÄenje profila. Tako ÅĄto Äemo popuniti ppolja Web lokacija i Biografija. Ako imate svoj website unesite ga u polje Web lokacija. Dobar opis profila na Instagramu treba da uÄini sledeÄe:
âĶ Da uhvati paÅūnju
âĶ Da ukratko opiÅĄe o Äemu je tvoj biznis
âĶ Da pokaÅūe da iza biznisa stoje ljudi poput onih koji posete tvoj Instagram profil (pokazati odreÄen personaliti)
âĶ Da informiÅĄe o najnovijim aktuelnostimaÂ
âĶ Da navede posetioce i pratioce da preduzmu akciju (kliknu na link)
Ispod ÄeÅĄ pronaÄi gotov templejt za pisanje, samo ga popuni tako da se odnosi na tebe ili tvoj biznis.
Mi radimo sa / kreiramo usluge ili proizvode za / mi obuÄavamo / mi treniramo / mi pomaÅūemo ljudima koji:
mrzeâĶtrebajuâĶÅūudeâĶvoleâĶne mogu da shvate kako daâĶsu skroz uâĶtajno Åūude zaâĶse bore daâĶtraÅūe kakoâĶsu totalno spremniâĶoÄajniÄki ÅūeleâĶsu opsednuti saâĶ____.
Ili
Mi im pomaÅūemo da / podseÄamo ih / treniramo ih / dajemo im alate da / pokazujemo im kako daâĶ imaju viÅĄe _, sa dozom __.da se nose sa _, dok dobijaju viÅĄe .dobiju viÅĄe , dok se oseÄaju kao da .pretvore u _.donesu viÅĄe __ u svoj Åūivot.
Npr. Mi pomaÅūemo ljudima da se nose sa anksioznoÅĄÄu dok dobijaju viÅĄe samopouzdanja.
Instagram ima limit od 150 karaktera. Imaj to na umu. I uvek ostavi par karaktera viÅĄka jer ponekad zabaguje pa obriÅĄe poslednje dve, dve i po reÄi.
U naÅĄem sluÄaju kreiramo profil za GrafiÄku I web agenciju pa Äemo napisati opis:
Mi smo agencija koja dizajnira za sve kojima je stalo do svog prepoznatljivog imidÅūa.
Dobar opis Instagram profila igra veliku ulogu u tome da li Äe potencijalni kupac zapratiti profil i zaista kupiti neÅĄto od tebe ili odleprÅĄati sa tvog profila. Naravno, veliku ulogu igra i vrednost koju deliÅĄ sa ljudima kroz same objave i fotografije.
Posle popunjavanja ovih polja potrebno je dodati broj telefona i potvrditi ga tako ÅĄto uneste broj telefona i dobiÄete kod od 6 cifara koji je potrebno uneti.
Kada smmo ovo uradili idemo da postavimo profilnu sliku.
Pre nego kliknemo na dugme Dodajte fotografiju na profil moramo je urediti u nekom od programa kako mi to Åūelimo.
Dimenzije fotografije za instagram
VeliÄina fotografija na Instagramu je definitivno jedna od najproblematiÄnijih stavki kod ove druÅĄtvene mreÅūe i neÅĄto ÅĄto se ne moÅūe zanemari ukoliko Åūelite imati kvalitetan sadrÅūaj i pruÅūiti najbolje iskustvo svojim pratiocima.
Prema nekim eksperimentima, odgovarajuÄa veliÄina ne samo da doprinosi estetici, veÄ pomaÅūe i da budete smjeÅĄteni meÄu prioritetnije postove na News Feedu svojih sljedbenika.
Stvar je u tome ÅĄto slijedeÄi pravila o dimenzijama, stiÄete naklonost Instagramovog, odnosno Facebook-ovog Edge Rank algoritma.
Samo poÅĄtovanje dimenzija ne znaÄi da Äe vaÅĄa fotografija biti najbolje pozicionirana na vremenskoj traci, ali svakako predstavlja bitan faktor u rangiranju vrijednosti sadrÅūaja koji postavljate i daje vam izvjesnu prednost.
Profilna fotografija: 110 x 110 piksela
Fotografija na Instagram profilu moÅūe se uÄitati u bilo kojoj veliÄini. U idealnom sluÄaju trebalo bi da mjeri najmanje 320 x 320 piksela, odnosno da ima proporcije 1:1, ali sasvim je u redu ukoliko sledite dimenzije 110 x 110 piksela. To je veliÄina u kojoj Äe je Instagram prikazati na mobilnom ureÄaju, dok Äe se na desktopu videti u rezoluciji 180 x 180 piksela.
Ono ÅĄto je bitno jeste da je prikaz profilne fotografije u obliku kruga. Stoga, pazite da su svi elementi koje Åūelite istaknuti dobro centrirani kako ne bi bili isjeÄeni.
Sada kada smo odabrali fotografiju za profilnu sliku naÅĄ profil Äe izgledati kao na sledeÄoj slici.
Zapratite profile koji su Vam interesantni, verovatno Äe Vam neko i uzvratiti kao u mom primeru. Zapratio sam nekoliko profila a neki su veÄ uzvratili praÄenjem.
Da bi zavrÅĄili kompletno podeÅĄavanje Instagram naloga potrebno je povezati i sa Facebook stranicom ako smo je otvorili ako i nismo to Äemo sada uraditi.
Kako da od Instagram profila napravite poslovni profil?
U sledeÄih nekoliko koraka videÄemo kako se profil na instagramu prebacuje u poslovni. Prvo se moramo prijaviti na putem mobilnog ureÄaja sa podacima koje smo definisali a u naÅĄem sluÄaju je:
KorisniÄko ime: designitstudio76
Lozinka: **
SledeÄi korak je da idemo u gorenjem desom uglu na podeÅĄavanje to je ikonica sa 3 horizontalne crtice, posle toga u novom prozoru odaberemo opciju KorisniÄki raÄun a zatim u novom prozoru dnu je opcija Prebacite se na poslovni raÄun.
Potrebno je da odaberete da li ste autor ili preduzeÄe. Autor koristimo ako je u pitanju javna liÄnost, bloger, kreator, influencer itd, a preduzeÄe ako smo robna marka, organizacija, preduzeÄe itd. Kada smo odabral iÅĄta nas najbolje opisuje potrebno je kliknuti na dugme SLEDEÄE pa u sledeÄem prozoru na NASTAVI. U prozoru Odaberite kategoriju ako u listi ponuÄenih kategorija nema kategorije kojoj pripadate potrebno je da krenete da kucate kategoriju I Instagram Äe da Vam ponudi kategorije koje poÄinju tim slovima I moÅūete je odabrati.
NaÅĄa stranica sa kontaktima sada izgleda kao na prvoj slici i ako su svi uneti podaci u redu idemo na dugme SledeÄa. U sledeÄem prozoru moÅūemo da izaberemo neku od opcija da pozovemo prijatelje ako smo povezani na facebook ili kontakte iz imenika ili da pozovemo putem Whatsapp-a. Kada smo sve to uradili vreme je za prvu objavu.
VodiÄ kroz Instagram analitiku
Znamo da veÄina broji koliko je lajkova (sviÄanja) po objavi dobilo, kao i novih pratilaca. MeÄutim, da li znate znaÄenja termina u analitici? Ako je vaÅĄ odgovor âneâ, onda je krajnje vreme da to nauÄite.Â
Pravilno Äitanje analitike vaÅĄeg Instagram profila pomoÄi Äe Äe vam da shvatite kako cela platforma funkcioniÅĄe za marketinÅĄke svrhe, a takoÄe Äe vam pomoÄi da isto poboljÅĄate. Zato je sad pravo vreme da nauÄite sve u vezi analitike.Â
ZaÅĄto treba da brinete o Instagram analitici?Â
Sa 25 miliona poslovnih profila na pomenutoj mreÅūi i sa preko 200 miliona onih koji bar jednom dnevno poseÄuju neki od biznis profila, jasno je kao dan zaÅĄto vaÅĄe poslovanje mora biti tu. Ipak, ako ne znate ko pregleda vaÅĄ profil ili vidi vaÅĄe objave, kakva je popularnost vaÅĄih objava i sotrija (Instagram priÄi), onda vaÅĄe aktivnost na platformi moÅūe biti beznaÄajna.Â
Evo ÅĄta se moÅūe desiti, ako ne Äitate Instagram analitiku:Â
âĶ Ciljate na pogreÅĄnu publiku
âĶ Objavljujete preÄesto ili pak nedovoljno Äesto
âĶ PrivlaÄenje irelevantnih posetilaca na vaÅĄu veb stranicu
âĶ Ignorisanje onih koji bi vam mogli biti buduÄi partneri
âĶ Objavljivanje objava u vreme kada vaÅĄa publika uopÅĄte nije na mreÅūi
Ovo je samo kratak spisak stvari koje bi vam mogle biti bolje, ako biste znali da tumaÄite analitiku. Informacije koje saznajete Äitanjem iste pomoÄi Äe vam da poboljÅĄate naÄin na koji koristite platformu tako da izvuÄete maksimum za svoje poslovanje.
Do analitike vaÅĄeg profila dolazite preko svog profila. Tako ÅĄto kad uÄete na vaÅĄ profil u gornjem desnom uglu imate tri vodoravne crtice na koje pritisnete. OtvoriÄe vam se meni, a vi treba da izaberete drugu opciju â Insights (analitika).Â
Trenutno ne moÅūemo koristi analitiku dok nas ne zaprati 100 prijatelja, takoÄe ne moÅūemo se reklamirati dok ne poveÅūemo naÅĄ Instagram nalog sa Facebook nalogom.